Huawei + Михаела Филева + Вера Гоцева и кака ви

Под претекст че все още тествам новия Huawei P20 Pro, категорично отказвам да го върна вече повече от месец, защото имам още няколко идеи за реализация и неща за снимане, а не ми остава време (защото блогът ми е хоби, а преди това имам официалната си работа и трите допълнителни).

За това и поетапно ще ви занимавам (вероятно месеци наред) с какво можете да направите с този телефон. Ето днес, например почвам със серия насоки от Вера – Lomovera за портретна мобилна фотография, които ще онагледя с портрет и кадри от workshop с Huawei P20 Pro и Михаела Филева в ролята на модел. Защо Вера и Михаела, ще попитате? Ами защото Вера е посланик на Huawei за родината и е заснела Михаела с Huawei P20 Pro за новия й албум „Нова страница“.

Ето и съветите на Вера за това какво трябва да знаете, за да правите по-добри портрети, като съветите са всевалидни, но особено полезни за снимането с телефон:

  1. Човекът срещу вас е основен и единствен приоритет. За него/нея трябва да е комфортно да бъде пред обектива. За пример – „за заснемането на обложката на новия албум „Нова страница“ на Михаела Филева, тя трябваше да се чувства добре, за да се получи перфектния кадър“, сподели Вера. През цялото време обектът трябва да е в идеална своя среда и комфортна зона. Трябва да го усетите и да го предразположите. В този ред на мисли, разговаряйте с модела. Тя/той е най-важното нещо и ако пожелае да спрете да снимате, приемете неговото желание.
  2. Усетете ситуацията и действайте спрямо нея. Някои хора предпочитат да се подхожда към тях по-агресивно или по–пасивно при заснемането на кадрите – „Застани тук и се усмихни“ или „Би ли искала да пробваме снимка тук?“, са два различни подхода, пробвайте кой работи по-добре в съответния момент и с конкретния модел.
  3. Намерете подхода за конкретния човек и имайте визия и насоки, спрямо които да го водите какво да прави. През цялото време се налага позиране, но без да се напряга модела. Всеки човек се притеснява от снимките и вие трябва да го насочвате. Ако оставите да реши как да застане сам, ще се притесни и кадърът няма да се получи. Вижте раменете му – ако са стегнати, той се притеснява и вие трябва да го предразположите.
  4. За хубавата снимка ключът към успеха е в светлината. Дали имаме снимки с професионално осветление или такива с естествена светлина при прозорец и изглед на слънце, то светлината трябва да пада странично от човека, косо на лицето му. Основен принцип – тя трябва да е зад вас. Чудесни снимки стават в полупрофил и лице, обърнато към светлината, а прозорецът е добър заместител на професионалното осветление, когато не разполагате с такова.
  5. Статиката на тялото е много важен момент. Обикновено хората изглеждат неестествено и стегнати, ако не са професионални модели. Затова пасивността и статиката трябва да се преодолеят с композицията на кадъра. Не искате човекът да изглежда отпуснат, нито прекалено стегнат. Затова моделът не бива да се обляга с гръб на стена или другаде, ако е фронтално срещу вас – в тялото му трябва да има енергия. Поставите модела срещу вас, кажете му какво да прави, комуникирайте с него, направете го забавно, за да се раздвижи и да се отпусне.
  6. Позицията на тялото определено има значение. То може да е право или седнало. Ръцете трябва да бъдат отделени от торса, като моделът трябва да прави нещо поне с една от ръцете си – така избягвате като цяло неприятните „кръгли“ кадри и давате силует на човека и снимката. Лицето не трябва да е изнесено назад. Когато брадичката е изнесена малко напред, лицето не стои статично и е по-въздействащо. Челото и брадичката трябва да са в една линия. Портретната фотография има три основни плана – портретен, американски (3/4) или пълен, и когато по-голямата част от тялото е в кадър, краката също трябва да заемат поза. Позиционирайте модела странично или снимайте профил, а най-добре – полупрофил. В лек диагонал застават лицето и раменете, брадичката и челото, а раменете са леко завъртени в синхрон с лицето, за да не е статично тялото. Правете снимки с различно положение на косата.
  7. Очите изразяват всичко – търсете ги. Моделът за снимката трябва да гледа напред. Ако не усещате химията между очите – между вас и човека – по-добре да не гледа към вас, защото това се усеща и вижда лесно от аудиторията.
  8. Снимайте с пълни мегапиксели. Пуснете си цялата резолюция на вашите Huawei P20 Pro или P20. Правете снимки на един и същи кадър в различни настройки – приоритетна бленда, потретен режим и чиста камера без режими. Правете по три снимки на визия/поза, защото всъщност има фини нюанси, които се виждат, и затова е необходимо да имаме набор от кадри за избор. Освен това, никога не приближавайте (зумвайте) при портретни снимки със смартфон. Търсете максимално възможност, за да се приближите за близък план.
  9. Трябва да знаете какво правите и затова снимайте всеки ден хора. Дайте си време да се отворите към човека срещу вас. Никога не пренебрегвайте човека срещу себе си. Неговата работа е в пъти по-трудна от вашата, защото той е чувствителен пред обектива.
  10. Портретната фотография винаги е за човека срещу вас. Дори да мислите, че имате много хубава снимка, може и да е така, но ако моделът не се харесва на кадъра, не го публикувайте.
  11. Изградете доверието и се забавлявайте през цялото време. Това ще вдигне енергията на модела срещу вас. Пуснете си музика. Снимайте!

В интерес на истината ми беше доста трудно да снимам точно Михаела Филева, защото красотата й е леко плашеща, а аз нямам никакво самочувствие на фотограф. Повечето ми снимки са олигофренски, а чувството ми за хумор на добре-функциониращ-социопат – не помага! Михаела Филева е машина, по отношение на позиране, което безспорно помага за добрия резултат, но повечето хора в реалния живот – съвсем не са/сме така. За това моите няколко съвета за това как да предразположите човека пред себе си, или пък да се успокоите ако вас ще ви снимат са следните:

  • Облечете дрехи и обуйте обувки, в които се чувствате комфортно – независимо колко секси и прекрасни и чудесни са някои дрехи и обувки, ако са ви неудобни и не сте свикнали да позирате = ще се чувствате като полуидиоти през по-голямата част от снимките.
  • Ако не можете да се абстрахирате от шума около вас, особено ако има хора – помолете ги да мълчат или да се махнат от мястото на снимки (ако има такава възможност, нали)
  • Изрепетирайте си позите пред огледалото, за да намерите тази, която най-добре ви пасва – аз така правя преди всичките ми снимки за блога или webcafe, защото има някои типични пози, като тази с полуотворените устни, в които аз лично приличам на кръгъл идиот.
  • Ако можете – влезте в роля или задайте някакво настроение на човека, когото снимате – тази игра определено помага и понякога се получават доста забавни снимки
  • Бъдете себе си, ама не съвсем – т.е. никога не се отпускайте като дроб на 100%

 

Все още няма коментари

Напиши коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *